Unlu-Pazılı Tepsi Böreği(Baklava Yufkasından)

Pazar, Ağustos 10, 2014 marindentarifler.com 0Yorumlar

Uzun zamandır  bloguma bilgisayarımın azizliğinden girememiştim inşallah bundan sonra bol bol yeni tariflerle burda olacağım takipcanlarıma sevgiler.                                                                                                        Bu tarif sevgili arkadaşım Filiz Çatalkayaya aittir.Tepsi böreği olarak uyguladım.


Malzemeler:

Yarım paket Baklavalık yufka
1 çay bardağı sıvı yağ (ben sızma kullandım)
1 Çay bardağı un
1 çay bardağı su (ajda bardak kullandım)
1 su bardağı yarıya kadar su ve sıvı yağ

İç Harcı:
1 demet pazı,1 adet kuru soğan,tuz,karabiber,muskatla kavurarak iç hazırlayın.
Beyaz peynir maydanoz veya patates,kıymada kullanabilirsiniz.

Yapılışı:
sıvı yağ,un ve su ile akışkan bir krep hamuru hazırlayın.
Tepsinize fırın kağıdını seriniz,2 adet yufkayı yerleştirip üstüne fırça yardımıyla
sulu karışımı sürüp üstüne 1 yufka daha koyup krep karışımında sürüp sırayla 
bu işlemi yapın ortasına hazırladığınız içi koyup aynı şekilde yufkalar bitesiye 
kadar devam edin çok kalın bir börek olmuyor isterseniz biraz daha yufka ekleyebilirsiniz.
Üst kısmına su ve sıvı yağ karışımını bolca sürüp kare kare kesip buzlukta veya buzdolabında
bekletip 200 derece ısıtılmış fırında kızartın hem kolay hem basit dondurucudada saklayabilirsiniz.
Afiyet olsun.




Bunları da beğenebilirsin.

0 yorum: