Mürdüm Erikli Tart

Çarşamba, Ağustos 20, 2014 marindentarifler.com 4Yorumlar

Mürdüm Eriğinin tam zamanı ,ekşiyle tatlının buluştuğu lezzetli pratik bir tarif
paylaşmak istiyorum, 2.çay davetimde sevgili Blogger arkadaşlarım test
etti sınıfı geçti.

Tart hamuru için malzemeler:

200 gr Un (elenmiş)
100 gr Toz şeker
125 gr Tereyağ (soğuk)
1 Yumurta
1 çay kaşığı Kabartma tozu
1 tutam tuz

Üstü için malzemeler

500 gr Mürdüm Erik
2 yemek kaşığı Toz şeker
1 çay kaşığı Tarçın

Yapılışı:

Tart hamuru malzemelerini  hızlı bir şekilde yoğurup streçe sarıp 1 saate yakın
dinlendirelim, ceviz büyüklüğünde bir parçayı tekrar dolaba kaldıralım.
22 cm çapında tart kalıbına kenarları yüksek yerleştirelim, temizlenmiş erikleri
uçlarından bıçakla çentik atıp dıştan içe sıkça dizelim.
Toz şekerle tarçını karıştırıp üstüne serpelim kalan ceviz büyüklüğünde hamuru
leblebi büyüklüğünde koparıp,koparıp eriklerin üstüne dağıtalım.
180 derece ısıtılmış fırında 30 dak. pişirin yanları kızarınca çıkarın soğutup
üstüne pudra şekeri eleyin.
Afiyet olsun


Bunları da beğenebilirsin.

4 yorum:

  1. mımm nefis bir lezzet olmuş,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumda yazmıştım herşey birbirine karışmıştı kusura bakmayın teşekkürler sevgiler.

      Sil
  2. İşte beklenen tarif geldiiiii…
    Ellerine sağlık ablacım inan tadı damağımda kaldı, bende yapıcam en kısa zamanda müsadenle elbette…
    Sevgilerimle öpüyorum seni kocaman ve sımsıkı sarılarak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum benim yorum kısımları blogu düzenlenince yeni cıktı cevabım geç oldu af oluna sevgiler canım.

      Sil